torsdag 6. november 2008

Er fortsatt her!

Har et modem som hikker altfor ofte, så jeg skriver så fort jeg kan og håper det ikke bryter med nettet igjen!

Valpene er friske og sultne og flotte, det er fortsatt ganske rolig i valpebingen. De gjør ikke mye ut av seg, foruten litt søte lyder eller småpiping hvis mor går ut av kassa før de er ferdige å spise...
Ellers er det bare idyll her på kjøkkenet som er blitt gjort om til hunderom frem til jul. Valpene har så langt bare hatt besøk av en kommende valpeeier og bestevenninnen til datteren min, og vi får vel mer besøk i helgene fremover, tenker jeg. Vi tar det rolig i starten. Didi virker som hun er helt avslappet med menneskebesøk, både folk hun kjenner og fremmede, men Spiff har ikke fått komme så nær som vi. Han er nysgjerrig, men synes forøvrig ikke at valpene er særlig tiltalende, han er ikke helt komfortabel med de rare vesenene..
Valpene har blitt veid nesten hver dag siden de kom, bare for å være sikker på at de alle spiser godt, og det gjør de. Tirsdag 4/11, en uke gamle, hadde de doblet fødselsvekten, pluss litt til. Utrolig hvor fort de vokser, jeg må passe godt på at Didi spiser mye og ofte disse ukene så hun har masse melk til dem...
Jeg har tatt en mengde bilder, og kommer til å legge dem ut så fort jeg får sett igjennom og silt ut, ikke lett å se hvem som er hvem på bilder, de ser nesten ut som svarte sokker fyllt med sand eller nosånt.. Men i levende live er det ikke vanskelig å skille på dem, alle har forskjellige tegninger og størrelse, og er litt annerledes i fargen også. Og man kan faktisk høre litt forskjell på stemmene deres allerede!

Ingen kommentarer: